maandag 2 mei 2011

Nog meer mogelijkheden met de Copics.

Hallo,
deze achtergrond-techniek die ik voor de kaarten van vandaag heb gebruikt, kennen jullie vast wel van de Ranger-inkten. Enkele jaren gleden heb ik er veel kaarten meegemaakt voor de hobbytijdschriften. Dit idee heb ik op een filmpje op You Tube gezien, kan het niet terugvinden, daarom vertel ik het er wel bij. Vind ik het alsnog, dan plaats ik het hierbij.
De techniek voer je uit op glanzend papier, chromolux. Neem de blendingtool van Ranger met een stukje vilt er op, in plaats van gebruik te maken van navullingen, gebruik je gewoon de markers. Hier heb ik twee kleuren blauw en twee kleuren groen gebruikt.  Duw met de beitelpunt op het vilt en laat wat inkt in het viltje trekken, doe dit met al de vier markers, zodat je hele viltje bedekt is met inkt. Spuit dan met de minimister wat blendingvloeistof op het vilt en maak her en der afdrukken op het papier. Is de inkt droog, spray er dan weer blendingvloeistof op. Ga net zo lang door tot je papier vol en gelijkmatig gekleurd is. Dit papier gebruik je als achtergrond voor je kaart. Bij bovenstaande kaart heb ik de stansen uit de Franse lelieset van Spellbinders gebruikt en met een tekst in het midden. Dit is toch een sjieke kaart geworden. 
Bij deze kaart is er met Stazon een stempel opgezet, het restje is als tekstvlak gebruikt. Veel versiering hoeft hier niet op, een rand met een EK success pons en enkele bloemen. eigenlijk lekker snel  te maken kaarten. Hier heb ik de markers RV32 en 34 en YG00 en 23 gebruikt.
Als laatste heb ik op mijn vilt wat stippen gezet met een goudmarker, deze vochtig gemaakt en ook afgedrukt. 
Jullie zien, je kunt meer doen met je Copics dan inkleuren.
Groet Diny

5 opmerkingen:

Gea zei

Mooie kaarten!
Ze komen heel luxe over.
Prachtig!
Groeten gea

Mary's Creatieve verslavings Blog zei

Hoi Diny,

inderdaad weer eens heel wat anders en luxe.
Wel weer een leuke manier om de copics te gebruiken, bedankt maar weer,

groetjes,

Mary

Creaine zei

heel mooi Diny.
groetjes Ine

Yvonne zei

Wauw, wat een leuke techniek. je achtergronden zijn er prachtig uit!
groetjes Yvonne

СВЕТЛАНА zei

Какая чудесная и изящная открытка с бабочкой-штампом! Бабочка создает волшебство!