donderdag 16 augustus 2012

In de ban van PanPastels

Hallo lieve mensen,

jullie weten wel hoe dat gaat, je hebt een nieuw product in handen en wilt gaan ontdekken wat je er allemaal mee kan doen. 
In dit geval betreft het de PanPastels. 

Deze week ben ik op ondekkingstocht door de wereld van deze pannetjes met fluweelachtige pastels.
 Ik heb als ik met een sponsje de kleurtjes aanbreng het gevoel of ik mijn kaart van mooie make-up voorzie. Ik denk dat veel vrouwen dit leuk zullen vinden, lekker wrijven  met mooie kleurtjes.


Ben met allerlei materiaal dat ik in huis heb, vooral achtergrond-en tekststempels en embossingfolders of mallen aan de slag gegaan. 
Van Jose, een van mijn hobbyvriendinnen, kreeg ik twee mooie kleine kaartjes voor de demo. Deze inspireerden mij tot de kaartjes die ik je hier vandaag laat zien. 

Het maken van deze kleine kaarten ( van 8 bij 8 cm tot 10 bij 10 cm) en nog veel meer, zal ik je haarfijn uitleggen en voordoen op de komende demonstraties met PanPastels. Je kunt dan met eigen ogen zien dat het pastel heel mooi fluweelachtig is. 

Het is opaque (dekkend) dus ook erg mooi te verwerken op donkere ondergronden (bij mij dan cardstock), de eerste kaart is gemaakt op zwart karton. 
Elke ondergrond, afhankelijk van de kleur, gladheid of de structuur geeft weer een verrassend effect met de PanPastels.



Hierbij heb ik de voorkant van de basiskaart geembost en dan met PanPastels ingewreven. Het topkaartje bij de tweede had ik helemaal van kleur voorzien en heb op het laatst het witte randje gekregen door de pastel weg te gummen. 
De kleine crackles zijn gemaakt met Versamark en een non-stop stempel van Crealies.


Het bloemmotief stempelde ik met Versamark, nadat ik eerst de ondergrond een licht kleurtje gegeven had, daarna heb ik met een tintje donkerder de bloem ingewreven met PP.



Beide kaarten hebben een achtergrond die eerst gestempeld is, met een stempel van DoCraft, die nog geen 5 euro kost, de tekst is van Ludiec. Voor het inwrijven van de kleur heb ik een combinatie van kleuren gebruikt, dit gaat makkelijk met een grote spons, die in het assortiment van de Sofft tools zit. De swirls en de tekst zijn met stempelinkt aangebracht. 

Ik hoop jullie ook wat inspiratie gegeven te hebben met deze nieuwe PanPastels, ik kom de komende dagen met nog meer voorbeelden.
groet Diny


20 opmerkingen:

Mihaela zei

Awesome cards, love the mix of colors!!!

Aartje zei

Hallo Diny, wat leuk om jouw enthousiasme te proeven. Je resultaten zijn prachtig.
Groeten, Aartje

Unknown zei

hallo ijverig diny
ze zijn weer prachtig diny en heel mooie kleuren voor de achtergrond
ik ga op mijn verlanglijst voor de feestdagen zetten ,vind prachtige resultaten
nog een prettige nachtrust
veel liefs van marcelline

Marian zei

Ziet er prachtig uit, maar ga wel een keer naar de beurs om het goed te bekijken
Groetjes

Joke zei

Dat ziet er heel mooi uit, ik ben het met Marian eens ga dat eens op een beurs bekijken.
groetjes Joke

Shirley zei

Ik vind de kaartjes stuk voor stuk echt enorm prachtig! Als ik een keer een beurs bezoek kom ik ook zeker kijken, alhoewel ik denk dat het voorlopig nog niet voor mij is weggelegd.

Groetjes, Shirley

KarinsArtScrap zei

het zijn stuk voor stuk mooie kaartjes Diny.

groetjes karin

Mieke zei

Whaw, wat zijn ze mooi!! Ook de tekststempels zijn heel leuk.

Margreet zei

Wat een mooie kaartjes
Groetjes Margreet

creacora zei

Wow mooi Diny ik hoor de entiousiasme in je verhaal jij vind het leuk wij waarschijnlijk ook , ook leuk voor de achtergronden achter de stempels ,

groetjes Cora

Hannie Stoel zei

Ziet er prachtig uit Diny,
leuk he om op deze manier zelf achtergrondjes te maken.

groetjes, Hannie

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaarten en mooi van kleur.

Fijn en zonnig weekend.

Groetjes AStrid.

Chantal zei

Wat schitterend gemaakt weer! Lieve groetjes, Chantal

Lenie Hempen zei

Wat een pracht kaarten Diny.
Echt schitterend mooi.
Heb een heel fijn weekend.

Gr Leny Hempen

Samantha zei

Schitternde kaarten Diny en met name de laatste met al die kleurtjes vind ik erg mooi. Superspul en erg veelzijdig te gebruiken die panpastels. Ben erg blij met de creatieve inspiratieve voorbeelden die je hebt gegeven.
Gr. Samantha

Veerle - A colored mind zei

Ik kijk er ook naar uit om met de PP aan de slag te gaan. Het ziet er in elk geval super uit.

Anita zei

Ik heb ze op facebook al bewonderd

Gr. Anita

Riet zei

Wat een schitterende kaarten Diny.
Waar koop jij die tijd toch?

Liefs Riet.

Diny Sprakel zei

Lieve dames, Riet ik heb een secret winkeltje met tijd. Maar soms is dat gesloten en werk ik heel lang door, dat merk ik dan de volgende dag. Zijn mijn ogen erg klein en prikkend.
Bedankt voor jullie commentaren. Ik ga proberen een candy te regelen met een proefset PanPastel.
groet IDny

roelie zei

Hoi diny

heb je in kampen gezien prachtige dingen meegemaakt en leuke voorbeeldkaartjes

heb een paar keer gekeken maar de kleuren die ik vaak gebruik waren al uitverkocht maar het geeft een prachtig efect net als je zegt lekker met make up werken

dus een paar van deze kaarten heb ik echt gezien heel mooi.

jammer dat het zo erg warm was anders had ik nog wat langer komen kijken maar super om het in echt te zien.

gr roelie S